Свердловский союз лиц с ограниченными физическими возможностями и членов их семей «Жизнь без барьеров» The Sverdlovsk Union of Persons with Disabilities and Their Families Members "the Life without Barriers"
Робіть для нас
разом з нами – і відмінний результат гарантовано!
Що перше спадає Вам
на думку після того,як Ви вирішили здійснити
подорож залізницею? Так, ймовірно, це де і коли придбатиквиткиіякийнайзручнішийчасобратидля поїздки…Але,вочевидьнетоді,колиВизнаходитесьв інвалідному візку. Увесь процес планування
подорожей, на жаль,відбуваєтьсядовколанайважливішогоуцьому процесіпитання.Питання,проякеми,людибез функціональнихобмежень,навітьінезамислюємось,але яке для осіб з особливими потребами може поставити під сумнів саму
поїздку. Це питання доступності. Чизможуясамостійно,безсторонньоїдопомоги потрапитидоквитковоїзали?Чизможудотягнутисьдо маленького віконечка каси, якщо воно
занадто високо? Чи зможупотрапитинаперон?Чизможускористатись вбиральнею,пересуваючись самостійнонавізку?І,з рештою,чи зможу я потрапити у вагон? Ось ці,
здавалося б,простіречіінодіможутьстатиі,напревеликийжаль, досі стають нездоланним бар’єром длялюдей, котрих ми чи проблеми котрих іноді не
помічаємо.Проте наша історія, не про
безвихідь. А про те, як активісти громадської організації «Життя без
бар’єрів»,зі статусом
неповносправності, допомагають владі разом долати бар’єри як архітектурного,
такіпсихологічного характеру, впускаючи у своє життя людей, які від нас відрізняються
хіба що тим,що за існуючихумов
самостійно не в стані зробити те, що для нас не складає жодних труднощів. Наприкінціберезнягромадськоюорганізацією«Життябезбар’єрів»бувпроведений громадськийаудитстанудоступностіприкордонноїзалізничноїстанції«Краснамогила»,яказнаходитьсянатериторіїм.ЧервонопартизанськСвердловськогорайонуЛуганської області.Цейзахідпроводивсяврамкахпроекту«Моніторингміськоїпрограми забезпеченнябезперешкодногодоступулюдейз обмеженимифізичнимиможливостямидооб’єктів житлового та
громадського призначення на 2008-2010рр» запідтримкиПроектуПРООН«Розвитокгромадянського суспільства».
Результатиаудитувиявилигрубіпорушеннядержавних будівельнихнорм(ДБН)вчастинізабезпечення доступності
для маломобільних груп населення (МГН). Так, передвходомвзалочікування,вякомузнаходятьсяквитковікаси,збудованийпандус, якийневідповідаєвимогам:невитриманийконструктивпоручнів,відсутнібоковіборти вздовж пандуса, що
служать важливим елементом безпеки. Але найголовніше,що заїхавши наінвалідному візку на вершину пандуса, людина
потрапляє на півкруглий майданчик, що майжевдвічі меншийзанорматив. Наякомубезсторонньоїдопомогиздійснити маневр неможливо.
Попри те, що зал очікування доволі привітний – повний доступ до каси та місцьочікування,
це не зменшує труднощі з процесом посадки/висадки. Тутз’являються наступні бар’єри: заїхати на
бордюр заважає 13-ти сантиметровий бордюр. Невдовзі після проведеного аудиту
організацією«Життя безбар’єрів»черезформусайтуУкрзалізницібуло надісланезверненнящододоступностіприкордонної залізничноїстанції«КраснаМогила».Івженаступного днябулоотримановідповідьзрекомендацією звернутисьдоначальникаДонецькоїзалізниці.Після додатковогозверненнядокерівництваДонецької залізниціменш,ніжзадесятьднівнастанціюбуло відрядженопрацівниківбудівельно-монтажного управління.Завдяки консультаціям, наданим громадською
організацією та здійсненому нею контролю, реконструкціюпандусів та виходу на перон було здійснено з
дотриманням усіх нормативів ДБН,щоробитьстанцію«КраснаМогила»зразковоюв частині доступності
МГН.Самеційстанціїнадаютьперевагунашіінваліди-колясочники,коливирішуютьвідправлятисьвсанаторії Криму,оскількивзв’язку змитнимконтролемстоянка потяга триває
не менше 30 хвилин, що дає достатньо часу дляпосадкилюдям зособливимипотребами.До прикладу, потяг Свердловськ – Сімферополь
на наступній станції зупиняється всього на 2 хвилини, а цього надзвичайно мало.
Одним словом, коли для нас роблять разом
з нами, завжди виходить відмінний результат!